top of page
  • Writer's pictureZorátti Adrienn

Palya Bea megénekelte az ÉLET esszenciáját

Palya Bea évekkel ezelőtt, Szabadon című dalával jelent meg az életemben. Belopta magát a szívembe, hívott és vitt magával, pedig akkor még sok mindent nem értettem. Nem tudtam azonosulni Bea művészetével, mégis megtörtént a kapcsolódás. Mint az a fajta lelki kapcsolat egy baráttal, akivel akkor is ott tudod folytatni a beszélgetést, ha évekig nem is láttátok egymást.

2019-ben aztán újra találkoztunk és megérkeztünk egymás életébe: Bea művészete és én. Hazatalálok című albuma lett egyszerre a mankóm, a legjobb barátom, a lelki segítőm, a gyóntatóm, a kimondatlan szavaim. Bea ugyanis megénekelt mindent, ami akkoriban dolgozott bennem.

"Elnyelt a sár
de most elég már
Itt az új erő,
felfelé törő"

Másfél év elteltével azonban éreztem, eljött a búcsú ideje. A dalok már messze csengtek, mint egy régi szerelem, akitől fájdalmas volt az elválás, de visszatekintve már csak a hálát érzed, amiért megtanított önmagad lenni. A fájdalmak után eljött a újrakezdés időszaka.


"Köszönöm, hát drága lelkem
Tudom, hogy e szavak nagyok
Melleted én - még ha fájt is- ,
azzá lettem, aki vagyok"

Kitisztult a lelkem. Kiszakadt belőle minden fájdalom, bánat, kín, csalódottság, kétségbeesés. A zene, a művészet megtette a dolgát, segített a gyógyulásban. A fájdalom helyére megérkezett a boldogság, a kettészakadt élet helyét átvette az egység érzése. És ekkor megérkezett az ÉLET.

A közösségi klip ötlete zseniális, a karantén hozta korlátozások kreatív felhasználása. Árad belőle az élet-igenlés és az összetartozás érzése, a kapcsolódás, a támogatás, a szeretet ( a szemfülesek 0:30 körül minket is felfedezhetnek pár pillanat erejéig Benővel :) ).

Bea új dalában benne van minden, ami maga az élet: lezárás, újrakezdés, felemelkedés, tervek, önszeretet, boldogság, öröm, hála, önfeledtség, vágy, szenvedély, szerelem, teremtés és család. Ha a Hazatalálok a fájdalom könnyeivel tisztította a meggyötört lelket, akkor az ÉLET az öröm könnyeivel tölti fel az ember szívét.

"Megadatik, hogyha kérek
Letiláláé Letilá
Megtanultam mennyit érek
Letiláláé Letilá
Hálát adni, azt is tudok
Letiláláé Letilá
Jó az élet, jó hogy vagyok
Letiláláé Letilá

Az ÉLET pulzál és áramlik, minden dallam, minden ritmus, minden szó élettel teli, igazi örömzene, az élet dala, a boldogság dala. Könnyed, de nem bagatell, nagyon is mély mondanivalója van, méltó folytatása elődjének. Szeretem Bea munkásságában, hogy ívelt, hogy követhető, hogy minden egyes album egy életszakasz, amit ha egyben nézünk, akkor felfedezhetjük benne az élet történetét. A Hazatalálok album dalai a pokol legmélyebb bugyraiban születtek, ez a dal viszont maga a szárnyalás, a boldogság megélése, átélése, a benne létezés. Hisz egyik nincs a másik nélkül. Mert csak az tud igazán a boldogság szárnyain repülni, akit egyszer már elnyelt a sár.

"Kényes ágyam, puha párnám
Letiláláé letilá
Van, ki éjjel vággyal néz rám
Letiláláé letilá
Megengedem, hogy szeressen
Letiláláé letilá
Hagyom azt is, hogy jól essen
Letiláláé letilá"





39 views0 comments
bottom of page